- Тема. Створення та опрацювання в текстовому документі символів, колонок, списків
- Мета:
- навчальна: сформувати знання про особливості основних форматів текстових документів та вміння створювати і редагувати списки засобами текстового процесора.
- розвиваюча: розвивати вміння використовувати отримані знання в різних ситуаціях під час роботи за комп'ютером, розвивати креативність та логічне мислення;
- виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики.
- Обладнання: комп’ютери кабінету, мультимедійний проектор, програмне забезпечення текстовий процесор OO Writer, роздатковий матеріал.
- Тип кроку: комбінований.
Хід уроку.
- І. Організація класу до уроку
- Перевірка наявності та готовності учнів до уроку. Створення позитивного настрою для проведення уроку.
- ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- — Настав час ознайомитися з новими об'єктами текстового документа, завдяки використанню яких ви зможете виконувати більш якісне оформлення документів. Сьогодні розглянемо списки. Текстовий процесор OO Writer має зручні засоби автоматизації роботи зі списками різних видів.
- III. Вивчення нового матеріалу
- Пояснення вчителя з елементами демонстрування або самостійна робота учнів з джерелом інформації.
- Ви вже вмієте створювати та опрацьовувати в текстовому процесорі нескладні текстові документи: вводити , редагувати і форматувати символи, абзаци та сторінки, друкувати документ. Однак можливості текстового процесора значно ширші. Розглянемо деякі з них.
- Так, у текстовому процесорі можна в документ вставляти символи, які відсутні на клавіатурі, - літери інших алфавітів, математичні символи, умовні позначення та ін.
- Наприклад:
- Для встановлення у текст таких символів потрібно виконати алгоритм:
- Встановити курсор у потрібне місце тексту.
- Вибрати в рядку меню Вставити/Спеціальні символи.
- Вибрати потрібний символ у списку, що відкриється.
- У текстовому процесорі у документ можна вставляти і символи у вигляді малюнків.
- Під час редагування тексту бажано включити режим відображення прихованих символів, вибравши на Стандартній панелі інструментів кнопку Недруковані символи.
- Особливим видом форматування абзаців текстового документа є оформлення їх у вигляді списків. Списками можуть подаватися переліки об'єктів, описи порядку дій тощо.
- У текстовому процесорі можна створити списки трьох типів:
- Маркований, у якому кожний елемент списку на початку першого рядка абзацу позначається деяким символом (маркером). Нумерований, у якому на початку першого рядка абзацу вказується його номер. Порядковий номер у списку може задаватися числом, літерою або числівником тощо. Багаторівневий, у якому в елементи списку можуть бути вкладені інші списки. Максимальна кількість вкладень елементів багаторівневого списку 10 – рівнів. У текстовому процесорі створені списки зручно редагувати.
Подання наявного
тексту списком, якщо кожний елемент
розташовано в окремому абзаці.
- Виділити елементи списку.
- У контекстному меню обрати вказівку Маркери та нумерація або використати вказівку меню Формат / Маркери та нумерація.
- У вікні діалогу Нумерація та маркування перейти на вкладку Маркери або Тип нумерації.
- Обрати бажаний вигляд маркера або нумерації та натиснути кнопку Гаразд.
Створення
колонок
У газетах,
словниках, енциклопедіях інформацію
часто подають вузькими стовпчиками, бо
короткі рядки можна вхопити одним
поглядом. За рахунок цього істотно
зростає швидкість читання. Для розбиття
тексту на стовпчики необхідно його
виділити і використати вказівку меню
Формат /Колонки.
У вікні діалогу
Стовпчики у групі Налаштування
задати кількість стовпчиків і обрати
один із стандартних варіантів їх
розташування. На панелі Ширина та
інтервал задати розміри стовпчиків
і інтервали між ними. Група Лінія
розділення дозволяє відокремити
стовпчики один від іншого вертикальною
лінією. Після встановлення величин усіх
параметрів треба натиснути кнопку
Гаразд.
- IV. Фізкультхвилинка
- Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження
- V. Усвідомлення набутих знань.
- VI. Формування практичних умінь і навичок
- Техніка безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті.
- VII. Закріплення, систематизація та узагальнення знань
- 1.Фронтальне опитування
- 1. Як вставити у текст символи, які відсутні на клавіатурі (математичні, Латинські, графічні)?
- 2. Які символи називають прихованими (недрукованими)? Наведіть приклади таких символів.
- 3. Списки яких типів можна створити у Текстовому документі?
- VIII. Робота за комп'ютером. Створення різних видів списків.
- маркованийЗима:
- грудень
- січень
- лютий
Весна:- березень
- квітень
- травень
Літо:- червень
- липень
- серпень
- нумерованийЗима:
- грудень
- січень
- лютий
Весна:- березень
- квітень
- травень
Літо:- червень
- липень
- серпень
- багаторівневий
Пори року:
|
Пори року:
|
Пори року:
|
- IX. Підбиття підсумків уроку
- X. Домашнє завдання
- Опрацювати параграф 3.1 підручника (Й.Я.Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А.Чернікова, В.В.Шакотько), виконати завдання 4 с. 80
-
Комментариев нет:
Отправить комментарий