Урок №9

Тема. Створення та опрацювання в текстовому документі символів, колонок, списків
Мета:
навчальна: сформувати знання про особливості основних форматів текстових документів та вміння створювати і редагувати списки засобами текстового процесора.
розвиваюча: розвивати вміння використовувати отримані знання в різних ситуаціях під час роботи за комп'ютером, розвивати креативність та логічне мислення;
виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики.
Обладнання: комп’ютери кабінету, мультимедійний проектор, програмне забезпечення текстовий процесор OO Writer, роздатковий матеріал.
Тип кроку: комбінований.
Хід уроку.
І. Організація класу до уроку
Перевірка наявності та готовності учнів до уроку. Створення позитивного настрою для проведення уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Настав час ознайомитися з новими об'єктами текстового документа, завдяки використанню яких ви зможете виконувати більш якісне оформлення документів. Сьогодні розглянемо списки. Текстовий процесор OO Writer має зручні засоби автоматизації роботи зі списками різних видів.
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування або самостійна робота учнів з джерелом інформації.
Ви вже вмієте створювати та опрацьовувати в текстовому процесорі нескладні текстові документи: вводити , редагувати і форматувати символи, абзаци та сторінки, друкувати документ. Однак можливості текстового процесора значно ширші. Розглянемо деякі з них.
Так, у текстовому процесорі можна в документ вставляти символи, які відсутні на клавіатурі, - літери інших алфавітів, математичні символи, умовні позначення та ін.
Наприклад:
Для встановлення у текст таких символів потрібно виконати алгоритм:
  1. Встановити курсор у потрібне місце тексту.
  2. Вибрати в рядку меню Вставити/Спеціальні символи.
  3. Вибрати потрібний символ у списку, що відкриється.
У текстовому процесорі у документ можна вставляти і символи у вигляді малюнків.
Під час редагування тексту бажано включити режим відображення прихованих символів, вибравши на Стандартній панелі інструментів кнопку Недруковані символи.
Особливим видом форматування абзаців текстового документа є оформлення їх у вигляді списків. Списками можуть подаватися переліки об'єктів, описи порядку дій тощо.
У текстовому процесорі можна створити списки трьох типів:
Маркований, у якому кожний елемент списку на початку першого рядка абзацу позначається деяким символом (маркером). Нумерований, у якому на початку першого рядка абзацу вказується його номер. Порядковий номер у списку може задаватися числом, літерою або числівником тощо. Багаторівневий, у якому в елементи списку можуть бути вкладені інші списки. Максимальна кількість вкладень елементів багаторівневого списку 10 – рівнів. У текстовому процесорі створені списки зручно редагувати.
Подання наявного тексту списком, якщо кожний елемент розташовано в окремому абзаці.
  1. Виділити елементи списку.
  2. У контекстному меню обрати вказівку Маркери та нумерація або використати вказівку меню Формат / Маркери та нумерація.
  3. У вікні діалогу Нумерація та маркування перейти на вкладку Маркери або Тип нумерації.
  4. Обрати бажаний вигляд маркера або нумерації та натиснути кнопку Гаразд.
Створення колонок
У газетах, словниках, енциклопедіях інформацію часто подають вузькими стовпчиками, бо короткі рядки можна вхопити одним поглядом. За рахунок цього істотно зростає швидкість читання. Для розбиття тексту на стовпчики необхідно його виділити і використати вказівку меню Формат /Колонки.
У вікні діалогу Стовпчики у групі Налаштування задати кількість стовпчиків і обрати один із стандартних варіантів їх розташування. На панелі Ширина та інтервал задати розміри стовпчиків і інтервали між ними. Група Лінія розділення дозволяє відокремити стовпчики один від іншого вертикальною лінією. Після встановлення величин усіх параметрів треба натиснути кнопку Гаразд.
IV. Фізкультхвилинка
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження
V. Усвідомлення набутих знань.
VI. Формування практичних умінь і навичок
Техніка безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті.
VII. Закріплення, систематизація та узагальнення знань
1.Фронтальне опитування
1. Як вставити у текст символи, які відсутні на клавіатурі (математичні, Латинські, графічні)?
2. Які символи називають прихованими (недрукованими)? Наведіть приклади таких символів.
3. Списки яких типів можна створити у Текстовому документі?
VIII. Робота за комп'ютером. Створення різних видів списків.
  • маркований
    Зима:
    • грудень
    • січень
    • лютий
    Весна:
    • березень
    • квітень
    • травень
    Літо:
    • червень
    • липень
    • серпень
  • нумерований
    Зима:
    1. грудень
    2. січень
    3. лютий
    Весна:
    1. березень
    2. квітень
    3. травень
    Літо:
    1. червень
    2. липень
    3. серпень
  • багаторівневий
Пори року:
  1. Зима
    1. грудень
    2. січень
    3. лютий
  2. Весна
    1. березень
    2. квітень
    3. травень
  3. Літо
    1. червень
    2. липень
    3. серпень
Пори року:
  • Зима
    • грудень
    • січень
    • лютий
  • Весна
    • березень
    • квітень
    • травень
  • Літо
    • червень
    • липень
    • серпень
Пори року:
  1. Зима
    • грудень
    • січень
    • лютий
  2. Весна
    • березень
    • квітень
    • травень
  3. Літо
    • червень
    • липень
    • серпень
IX. Підбиття підсумків уроку
X. Домашнє завдання
Опрацювати параграф 3.1 підручника (Й.Я.Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А.Чернікова, В.В.Шакотько), виконати завдання 4 с. 80

Комментариев нет:

Отправить комментарий