Урок №4



Архітектура комп’ютера. Процесор, його призначення. Пам'ять комп’ютера. Зовнішні та внутрішні запам’ятовуючі пристрої. Пристрої введення та виведення даних.
Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання. Технічні характеристики складових комп’ютера 
Мета:
навчальна: сформувати поняття про архітектуру персонального комп’ютера; пояснити: призначення структурних компонентів персонального комп’ютера; призначення та принцип дії мікропроцесорів; призначення пристроїв, що входять до складу мультимедійного об­ладнання; розглянути:  технічні характеристики складових комп’ютера 
 розвивальна: розвивати логічне мислення;
виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: OO Impress
Хід уроку
І. Організаційний етап
·                   привітання
·                   перевірка присутніх
·                   перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Ви вже знайомилися з складовими комп’ютера в п’ятому класі.
Розглянемо детальніше пристрої комп’ютера та їх призначення, щоб зрозуміти як реалізовуються в ньому інформаційні процеси.
IV. Вивчення нового матеріалу
Архітектура комп’ютера – це модель, що описує взаємодію пристроїв та програм для забезпечення інформаційних процесів  у комп’ютері.
Процесор – це пристрій, який забезпечує опрацювання даних. Він містить пристрій керування, який забезпечує виконання команд комп’ютерної програми, та арифметико-логічний пристрій, який здійснює операції над даними. Швидкість опрацювання даних є основною характеристикою процесора, вона залежить від тактової частоти (частота керуючих розрядів, які узгоджують роботу пристроїв процесора), кількості ядер, розрядності (кількість двійкових розрядів, що можуть одночасно опрацьовуватися процесором), обсягів кеш-пам’яті тощо.
Пам'ять комп’ютера призначена для збереження даних, її поділяють на внутрішню та зовнішню.
Внутрішня пам’ять (оперативна, постійна, кеш-пам'ять) розміщується на материнській платі, дані з оперативної пам’яті та кеш-пам’яті зникають після вимкнення комп’ютера, а з постійної – ні.
Зовнішня пам’ять (жорсткі магнітні диски, оптичні диски, флеш-пам’ять) призначена для довготривалого зберігання даних, після вимкнення живлення дані з носіїв зовнішньої пам’яті не зникають.
Основною властивістю всіх видів пам’яті є її ємність, що вимірюється в байтах, кілобайтах, мегабайтах, гігабайтах, терабайтах.
До пристроїв введення даних належать пристрої введення текстових даних (клавіатура), графічних (сканер, фотокамера, графічний планшет), звукових (мікрофон), відеоданих (відеокамера, веб-камера, ТВ-тюнер), а також пристрої для забезпечення управління об’єктами а різноманітних програмах- миша, тачпед ,мультимедійна дошка, сенсорний екран, джойстик, геймпед, кейпед, руль, педалі, танцювальний майданчик тощо.
До пристроїв виведення даних належать пристрої виведення текстових і графічних даних (монітор, принтер, плотер), звукових (навушники, звукові колонки), відеоданих (мультимедійні проектори, екранні панелі).
Класифікують зазначені пристрої за значенням певних властивостей.
Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання.
Серед пристроїв введення та виведення можна виділити, пристрої, що працюють з мультимедійними даними: фотокамера, графічний планшет, мікрофон, відеокамера, веб-камера, мультимедійна дошка, навушники, звукові колонки, мультимедійний проектор, екранна панель тощо.
Для пристроїв, що працюють з нерухомими та рухомими зображеннями однією з основних властивостей є роздільна здатність, а для тих, що працюють зі звуком, – смуга частот звукового діапазону, яку може опрацювати пристрій.
Схема реалізації інформаційних процесів у персональному комп'ютері.


Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником:Ривкінд § 2.1, 2.2
V. Фізкультхвилинка
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
1)                Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2)                Інструктаж учителя.
3)                Практична робота за комп’ютерами. Створення презентації «Архітектура комп’ютера»
4)                Вправи для очей.
VIІ. Підсумки уроку
Рефлексія
1. Що нового ви сьогодні дізналися?
2. Чого навчилися?
3. Чи виникали труднощі?
VІІI. Домашнє завдання
Підручник § 2.1, 2.2, виконати завдання 6 с.37
ІХ Оцінювання роботи учнів

Комментариев нет:

Отправить комментарий