Урок №13

Створення, редагування та форматування формул в текстовому документі. Практична робота №4. Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів.
Цілі:
ü навчальна: сформувати навички використання об'єктів різних типів під час оформлення текстових документів;
ü розвивальна: розвивати вміння використовувати отримані знання в різних ситуаціях під час роботи за комп'ютером;
ü виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення:LibreOfficceWriter
Хід уроку
І. Організаційний етап
·        привітання
·        перевірка присутніх
·        перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Перевірка домашнього завдання
  1. Як створювати текстовий документ у Writer.?
  2. Створення малюнків засобами Writer.
  3. Робота з графічними об’єктами.
  4. Використання спеціальних ефектів до тексту.
  5. Вставка верхніх та нижніх колонтитулів.
  6. Перевірка орфографії і граматики.
  7. Настроювання параметрів сторінки.
  8. Настроювання параметрів друкування документу.
  9. Де можна застосувати знання та навички при роботі з Writer.?
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
— Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.
IV. Формування вмінь та навичок

Math – модуль пакету LibreOffice призначений для створення математичних та хімічних формул. Math звичайно використовується як редактор формул для текстових документів, але також може бути застосований в інших типах документів (презентаціях, таблицях, рисунках) або автономно. При використанні в текстовому процесорі Writer, формула обробляється як об’єкт у текстовому документі. Відкрити редактор можна у будь-якому додатку LibreOffice, вибираючи команду Вставка-Об’єкт-Формула. Створену формулу також можна зберегти як самостійний файл з розширенням odf.  У додатку Math пропонується командно-візуальне введення формул. Візуальне введення за допомогою миші та панелі інструментів дозволяє використовувати редактор без попередньої підготовки. Проте знання спеціальної мови розмітки дозволяє, використовуючи клавіатуру для введення команд, швидко створити будь-яку формулу, в тому числі і вкладену. Переваги командного введення найбільш відчутні при створенні складних формул.
Іншим способом швидкого введення формул є використання контекстного меню, яке викликається натисненням правої кнопки миші у нижній частині вікна редактора формул. Елементи контекстного меню відповідають панелі Elements у лівій частині вікна редактора формул з деякими додатковими командами. Math надає засоби форматування формул: тип, розмір та накреслення шрифту; вирівнювання; параметри налаштування всередині формул: розміри полів, розташування індексів, відстань всередині дробу, визначення розташування та масштабування дужок; каталог грецьких та спеціальних символів.  
Редактор формул Math за функціональними можливостями дещо поступається аналогічному редактору MS Equation, також повністю не вирішена проблема сумісності форматів.
Практична робота 4.Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів.
Робота за комп’ютером
1)    Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2)    Інструктаж учителя.
3)    Практична робота за комп’ютерами.
Завдання до виконання
Середній рівень
  1. Створити документ Реферат_Прізвище. На титульну сторінку вставити малюнок. Назву реферату оформити з використанням фігурного тексту.
  2. У кінці документа Реферат_Прізвище створити об’єкт Текстовые (надпис), в якому розмістити відомості про автора документа (прізвище, ім’я, по-батькові, студент, група). Зберегти файл.
  3. Відкрити документ Реферат_Прізвище. Внести у цей документ наступні зміни та зберегти під іменем Стор1_Прізвище:
    1. Вставити в нижні колонтитули номер сторінки (справа).
    2. Виконати перевірку орфографії у документі.
    3. Розставити переноси (автоматично).
    4. Встановити в документі такі поля сторінки: ліве – 2 см, праве – 1 см, верхнє – 2 см, нижнє – 2 см.
    5. Розглянути режими перегляду (Файл → Предварительный просмотр). Переглянути документ перед друкуванням та внести потрібні виправлення.
Достатній рівень
  1. Створити новий документ Об_екти_Прізвище, у якому зберегти результати виконання наступних завдань:
    1. створити привітальну грамоту;
    2. створити власне генеалогічне дерево.
  1. Відкрити документ Стор1_Прізвище. Внести у цей документ наступні зміни та зберегти під іменем Стор2_Прізвище:
    1. Вставити верхні колонтитули з наступним вмістом: власне прізвище, номер групи, малюнок (наприклад, маленька черепашка).
    2. Вилучити номера сторінок.
    3. До слів «перевірка», «поганий», «застосувати», «розв’язання» підібрати синоніми. Оформити у вигляді таблиці з двома стовпцями та чотирма рядками.
    4. Зробити альбомну орієнтацію сторінки в документі.
    5. Встановити в документі такі поля сторінки: ліве – 1 см, праве – 1 см, верхнє – 1 см, нижнє – 1 см.
    6. Переглянути документ перед друкуванням та внести потрібні виправлення.
Високий рівень
  1. У документ Об_екти_Прізвище добавити математичні формули:
  2. Mnmi -5.JPG
  3. Створити новий документ Візитка_Прізвище. У ньому оформити свою власну візитку.
  1. Відкрити документ Стор2_Прізвище. Внести у цей документ наступні зміни та зберегти під іменем Стор3_Прізвище:
    1. Змінити верхні колонтитули, а саме, вилучити номер групи та малюнок.
    2. Вставити в нижні колонтитули номер сторінки (справа), причому почати з 10-го номера.
    3. Вивчити настроювання принтера, та настроювання властивостей друку. Роздрукувати документ з обох сторін листка.
  2. Відкрити документ Стор2_Прізвище. Зберегти його в PDF форматі під іменем Стор4_Прізвище.
VIІ. Підсумки уроку

  1. Як вставити малюнок у документ?
  2. Як змінити розміри малюнка?
  3. Які дії можна виконувати над малюнками?
  4. Які можливості для розміщення малюнка в тексті надає Writer?
  5. Як вилучити малюнок?
  6. Як створити заголовок за допомогою фігурного тексту?
  7. Як змінити зовнішній вигляд фігурного тексту?
  8. Як змінити колір та товщину фігурного тексту?
  9. Що називається колонтитулами?
  10. Як створити різні колонтитули на різних сторінках документу?
  11. Як налагодити автоматичну перевірку орфографії в документі?
  12. Як надрукувати весь документ в одному примірнику?
  13. Як надрукувати поточну сторінку? декілька сторінок? виділений фрагмент?
  14. Як вибрати розмір, поля і орієнтацію аркушу паперу?
  15. Як встановити масштаб зображення документа?
VІІI. Домашнє завдання повторити п 3,1-3,4

ІХ Оцінювання роботи учнів

Комментариев нет:

Отправить комментарий