Урок №52



Урок №52. Призначення й використання математичних, статистичних функцій табличного процесора.
Цілі:
·        навчальна: познайомити з призначенням й використання математичних, статистичних функцій табличного процесора;
·        розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
·        виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку:
·        засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: LibreOffice Calc
Хід уроку
І. Організаційний етап
·        Привітання з класом
Доброго дня, діти.
·        Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми з вами познайомимось з призначенням й використання математичних, статистичних функцій табличного процесора.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
При вирішенні різних питань обов’язково виникне питання вибору, а саме логічного вибору. Познайомимось з реалізацією логічного вибору в середовищі табличного процесора.
Не забувайте про правила поведінки на уроці. (Слайд2).
ІІІ. Актуалізація опорних знань
·        Повторення раніше вивченого матеріалу (Слайд3)
1.     Як записується команда розгалуження в мові Object Pascal?
2.     Як вона виконується?
IV. Вивчення нового матеріалу
Слайд4. Пригадаємо мову програмування. Логічний оператор там звучав як if умова then істина else хиба;, тут логіка не порушується просто інтерпретуються трошки по іншому =Если(умова;істина;хиба).
Слайд5. Пригадаємо логіку на основі таблиці істинності:
Слайд6. Пригадаємо програму, котру ми створювали в середовищі Lazarus на основі ділення двох чисел. Спробуємо цю ж програму реалізувати в табличному процесорі.
Слайд7-9. Створимо дизайн для користувача та опишемо логіку роботи результату: =ЕСЛИ(E4=0;"Ділити на нуль не можна";E3/E4).
Слайд10. Пригадаємо трошки складнішу програму на виплату заробітної плати.
Слайд11-14. Створюємо дизайн. Зверніть увагу на те, що в лазарусі ми могли працювати лише з одним працівником, а тут ми може відразу записати і зберегти дані про декількох. Логіка роботи комірок до видачі: =ЕСЛИ(ИЛИ(B3<=0;C3<=0;B3>30);"Допущено помилку";ЕСЛИ(И(B3>0;B3<5);C3*0,25;ЕСЛИ((И(B3>=5;B3<15));C3*0,5;ЕСЛИ((И(B3>=15;B3<22));C3;C3+400))))
Зверніть увагу та те, що пишемо для одної людини, а там далі просто копіюємо формулу за допомогою маркера.
V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
·        Практичне завдання (Слайд15-16)
Завдання
1.     Створити на робочому столі папку та назвати її власним прізвищем та ім’ям.
2.     Відкрийте програму LibreOffice Calc
3.     Створіть таблицю за вивченим зразком:
4.     Збережіть книгу у власну папку.
·        Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
Вії опускаються...
Очі закриваються...
Ми спокійно відпочиваємо... (2 рази)
Сном чарівним засипаємо...
Наші руки відпочивають...
Важчають, засинають...(2 рази)
Шия не напружена,
А вона розслаблена...
Губи трохи відкриваються...
Так приємно розслабляються. (2 рази)
Дихається легко, рівно, глибоко.
Ми чудово відпочиваємо.
Сном чарівним засипаємо...
VI. Підведення підсумків уроку
·        Бесіда за питаннями (Слайд17)
1.     Який загальний вигляд, кількість аргументів, результат використання логічної функції ЕСЛИ?
2.     Який загальний вигляд, кількість аргументів, результат виконання логічних функцій И, ИЛИ, НЕ?
3.     Як визначається значення логічних функцій И, ИЛИ, НЕ?
4.     Що таке вкладеність функцій?
VIІ. Домашнє завдання
Опрацювати параграф 7.2 та виконати завдання позначені для домашнього виконання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий