Урок №2



Мета уроку: актуалізувати: вивчені раніше поняття та практичні вміння; сформувати поняття: кодування даних в ПК, системи кодування та таблиці кодів, кодування даних в веб-браузерах; сформувати вміння: користуватися готовими системами кодування, змінювати системи кодування в браузерах; розвивати: пам’ять, логічне і математичне мислення, творчість; виховувати інформаційну культуру і допитливість.

Основні поняття: передавач, кодування, канал передавання, декодування, приймач.

Обладнання: підручник, навчальна презентація. ПК з підключенням до мережі Інтернет.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I.   Організаційний етап

Учні записують дату та тему уроку. Вчитель оголошує тему і мету уроку.

 

II. Перевірка домашнього завдання; актуалізація опорних знань. Фронтальне обговорення понять: інформація, повідомлення, дані, інформаційний процес.

III.    Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя. Упродовж життя людина часто отримує повідомлення у кодованому вигляді, тому виникає потреба це повідомлення розкодуванти. Як це зробити? А як же кодує дані комп’ютер? Як побачити коди, якими користується ПК і хто їх придумав?

III.Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Для опрацювання текстових повідомлень з використанням комп’ютера символи повідомлення кодують числами.

Для кодування тексту використовують таблиці кодів символів , у яких для кожного символа, що може бути використаний у текстовому повідомленні, ставиться у відповідність деяке число. У 1963 р. у США було розроблено набір таких кодів символів для передавання повідомлень телетайпом.

Пізніше він став стандартом для використання в комп’ютерній техніці й отримав назву таблиця кодів символів ASCII ( англ. American Standard Code for Information Interchange - американський стандартний код для обміну інформацією)

У таблиці ASCII літерам англійського алфавіту , цифрам, розділовим знакам, символам редагування та форматування тексту ставляться у відповідність числа в 0 до 127

Цілих чисел від 0 до 255 вистачає, щоб закодувати символи двох алфавітів - латиниці й кирилиці та деякі інші символи. Але для кодування символів інших алфавітів (грецького чи арабського алфавітів, ієрогліфів тощо) потрібно значно більше значень кодів. Для них розроблено таблицю кодів символів Юнікод (англ. Unicode - уніфіковане кодування).

Особливості кодування тексту з використанням різних таблиць кодів символів можна побачити також під час перегляду веб-сторінок. Іноді під час відкриття веб-сторінки таблиця кодів символів обирається браузером неправильно. У такому випадку текст веб-сторінки непридатний для розуміння

 

V. Осмислення нового матеріалу; формування вмінь і навичок

1.Робота з підручником. Опрацювання § 1.2 (Й.Я. Ривкінд); виконання завдання 1 с.15; обговорення відповідей на запитання: що таке кодування; код; декодування.

2.Робота за ПК в мережі Інтернет. Виконання завдання 4 с.15.

Робота в парах. Пройти тестування за темою «Кодування даних» (за бажанням).

 

VI.  Підбиття підсумків уроку

Підведення підсумків. Аналіз результативності уроку. Оцінювання учнів.

 

VII.Домашнє завдання

Повторити § 1.1; опрацювати § 1.2. (Й.Я. Ривкінд)

Комментариев нет:

Отправить комментарий